سرپرست ادارهکل روابط عمومی سازمان تأمیناجتماعی:
باید بدون هراس، پاسخگوی ذینفعان و همکاران باشیم
سرپرست ادارهکل روابط عمومی سازمان تأمیناجتماعی با تأکید بر ارتقای جایگاه روابط عمومی در تصمیمگیریهای کلان مدیران سازمان، گفت: «مدیران ارشد باید همکاران روابط عمومی را نزدیکترین و امینترین مشاوران خود ببینند و قبل، حین و بعد از هر تصمیم از مشورت همکاران روابط عمومی برای بررسی ابعاد اجتماعی آن بهره بگیرند.»
فرشاد نوروزپور در جلسه با همکاران روابط عمومی استانها که بهصورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، با اشاره به تخصص و شایستگی همکاران روابطعمومی استانها بیان کرد: «همکاران روابط عمومی در استانها از نیروهای کوشا و زحمتکش سازمان هستند که در سالهای اخیر به پیروی از تغییرات در تکنولوژیهای ارتباطی و اطلاعرسانی و گسترش شبکههای اجتماعی، فعالیت این همکاران دستخوش تحولاتی شده است.» او نگاه سنتی به روابط عمومی را با توجه به ورود فناوریهای جدید مطرود دانست و افزود: «روابط عمومی صرفاً منعکسکننده اخبار و تصاویر مدیران بالادستی نیست، بلکه مسئولیت شکل دادن به جلوه سازمان و ترمیم و اصلاح افکار عمومی نسبت به رویکردها و فعالیتهای این سازمان است.» نوروزپور ادامه داد: «روابط عمومی در سازمانی که حدود 50 میلیون ذینفع و بیش از 70 هزار نفر نیروی انسانی دارد دیگر با رویکرد سنتی نمیتواند پیش برود. از اینرو نیازمند بازتعریف فعالیتها و نحوه مواجهه با افکار عمومی هستیم و از این منظر باید به فناوریها و دستاوردهای جدید در حوزه مرتبط با مقوله ارتباطات و اطلاعرسانی مجهز شد.» سرپرست ادارهکل روابط عمومی سازمان تأمیناجتماعی، ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای همکاران روابطعمومی در استانها با تأکید بر تجدید نظر در راهبردها و فعالیتهای روابط عمومی در دوره اخیر یادآور شد: «اطلاعرسانی سریع، دقیق و صادقانه نکته مهمی است که باید از سوی همکاران مورد توجه بیشتر قرار گیرد.» او تأکید کرد: «قطعاً از جانب همکاران و شرکای اجتماعی دارای نقد هستیم و آنها مطالبات و انتظاراتی از سیستم دارند. در برخورد با مسائل آنها باید پاسخگو باشیم و از پاسخگویی هراسی نداشته باشیم که این وظیفه مهم در شاخصهای ارزیابی همکاران استانی مورد توجه قرار خواهد گرفت. حضور مؤثر و مناسب در رسانهها و شبکههای اجتماعی استانها و استفاده از ظرفیتهای ارتباطی در استانها، شناسایی مسائل ذینفعان و پاسخ به انتقادات، ابهامات و سئوالات آنها، از همکاران روابط عمومی انتظار میرود.» نوروزپور در ادامه گفت: «بازنگری در تولید محتوا در موضوعات و فعالیتهای سازمان، مقررات و قوانین با مشارکت واحدهای مرتبط، از دیگر وظایف همکاران روابط عمومی است که باید با ابزار هنرمندانه و مهارتهای ارتباطی و بهرهمندی از ظرفیتهای استانی تولیدات مناسب تهیه شود.»
سرپرست ادارهکل روابط عمومی سازمان تأمیناجتماعی افزود: «موضوع دیگری که به نظر میرسد از سوی روابط عمومی در سالهای اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته، وظایف درونسازمانی روابط عمومیهاست. مجموعه ارتباطی و اطلاعرسانی علاوه بر وظیفه ارتباطی، تعاملی با مخاطبان بیرون سازمان است و باید برای مسائل و ارتباطات درونسازمانی و پاسخگویی به شبهات و ابهامات همکاران نیز دارای برنامه و راهکار باشد. نیروی انسانی، سرمایه اجتماعی سازمان را تشکیل میدهد و زمانی میتواند اثرگذار و پیشبرنده باشند که حس مشارکت و تعلق سازمانی را در آنها تقویت کنیم. پاسخگویی به مسائل همکاران نیز از دیگر مسئولیتهای همکاران روابط عمومی محسوب میشود.»
در ادامه این جلسه، تعدادی از همکاران روابط عمومی استانها مسائل و نظرات خود را مطرح و پاسخ را از سرپرست اداره کل روابط عمومی دریافت کردند.