printlogo


سالاری در نخستین جلسه هماهنگی طرح‌های راهبردی بیست‌گانه مطرح کرد
استفاده از روش جمع‌سپاری در تکمیل و اجرای طرح‌های تحولی

مصطفی سالاری، مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی در نخستین جلسه هماهنگی بیست طرح راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی که با حضور مدیران طرح‌ها برگزار شد، بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق اجرای طرح‌ها با افق زمانی مشخص تأکید کرد و بهره‌گیری از خرد جمعی و دانش موجود همکاران سازمان را کمک‌کننده و پشتیبانی برای پیشبرد طرح‌های راهبردی و تحولی برشمرد و گفت: «استفاده از روش جمع‌سپاری که پیش‌تر نیز در سازمان تأمین‌اجتماعی و در قالب رویدادهایی برگزار شده، می‌تواند ناظر به بیست طرح راهبردی، به فرایندی منجر شود که فراتر از روال بوروکراسی معمول اداری، ایده‌ها، نظرات و پیشنهادات خلاقانه همکاران سراسر کشور اخذ شده و این ایده‌ها به تکمیل و اجرایی شدن طرح‌های تحولی سازمان کمک کند.»
مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی که از ابتدای دوره جدید مدیریتی، بیست طرح تحولی را در دستور کار سازمان قرار داده است، گفت: «برخی از این طرح‌ها همچون اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده یا طرح رسیدگی الکترونیکی به اسناد پزشکی جزو مواردی است که در چند دهه گذشته در اهداف و برنامه‌های کلان کشور مطرح شده و آثار آن‌ها نه‌تنها بر سازمان تأمین‌اجتماعی، بلکه بر کل نظام حکمرانی ما مترتب خواهد شد. لذا با یک برنامه‌ریزی دقیق و مبتنی بر زمان‌بندی تلاش می‌کنیم تا این طرح‌ها را اجرایی کنیم و از این جهت با مدیریت صحیح و تحمل دشواری‌ها می‌توان همه این طرح‌ها را محقق کرد. روزی که این بیست طرح با موفقیت اجرا شود، تأمین‌اجتماعی یک سازمان بسیار متفاوت از امروز خواهد بود.»
سالاری با اشاره به اهمیت هوشمندسازی خدمات سازمان گفت: «در سیزده مورد از بیست طرح تحولی سازمان، تحول دیجیتال محور اصلی است. این نشان می‌دهد که تأمین‌اجتماعی به دنبال تسهیل دسترسی بیمه‌شدگان و بازنشستگان عزیز به خدمات سازمان است.»
او در پایان این جلسه که به ارائه گزارش مدیران طرح‌های بیست‌گانه در خصوص برنامه‌ریزی و زمان‌بندی اجرای طرح‌ها اختصاص داشت، از اجرای رویدادهای جمع‌سپاری سازمان تأمین‌اجتماعی در چارچوب طرح‌های راهبردی مذکور خبر داد و افزود: «استفاده از روش جمع‌سپاری که پیش‌تر نیز در سازمان تأمین‌اجتماعی و در قالب رویدادهایی برگزار شده، می‌تواند در مسیر اجرای بیست طرح راهبردی، به فرایندی منجر شود که فراتر از روال بوروکراسی معمول اداری، ایده‌ها، نظرات و پیشنهادات خلاقانه همکاران سراسر کشور اخذ شده و این ایده‌ها به تکمیل و اجرایی شدن طرح‌های تحولی سازمان کمک کند. این فرایند باید به نحوی باشد که هریک از همکاران بتواند ایده خود را در چارچوب طرح‌های راهبردی ارائه کند و این ایده‌ها به‌عنوان پشتیبان طرح‌ها در اختیار مدیران قرار گرفته و پس از بررسی مورد استفاده قرار گیرد.»