بهرهبرداری از شیرخوارگاه حورای اردبیل
نمایشگاه مهاجران در یزد برگزار شد
به مناسبت روز جهانی پناهندگی، نمایشگاه صنایعدستی و توانمندیهای جامعه مهاجران و پناهندگان استان در حوزه اشتغال، به مدت دو روز در یزد برگزار شد. این نمایشگاه با حضور محمدحسین پارسائیان، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد، محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، علی محسنیراد مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی و دیگر مسئولان استانی در محل حسینیه باغستان ابرندآباد شاهدیه افتتاح شد.
بهرهبرداری از شیرخوارگاه حورای اردبیل
آیین بهرهبرداری از شیرخوارگاه حورای شهرستان اردبیل با حضور مدیرکل بهزیستی، معاون امور اجتماعی و کارشناسان دفتر مراقبت و توانمندسازی کودکان و نوجوان برپا شد. در این برنامه از اقدامات انجام گرفته در جهت تعمیر و نوسازی شیرخوارگاه با هزینهکرد اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال بهرهبرداری شد. اقدامات فوق شامل تعویض سیستم لولهکشی به همراه نصب پکیج و رادیاتورهای جدید، تعویض سیمکشی ساختمان، نصب و راهاندازی سیستم اطفای حریق خودکار، ارتقای دوربینهای مداربسته با قابلیت دید در شب، ایزوگام پشتبام، نصب پانل برای سقف آشپزخانه، تعویض کاغذ دیواری و نصب پردههای جدید، رنگآمیزی داخل ساختمان و درب ورودی و نردهها و... است.
ارائه خدمت به ۴۳هزار توانخواه در کردستان
مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: «در حال حاضر بیش از ۴۳هزار توانخواه (معلول) به تفکیک نوع معلولیت در زمینههای مختلف توانبخشی و حمایتی از این نهاد خدمات دریافت میکنند.»
حسین رسولی با بیان اینکه از این تعداد 8هزار و ۷۴۸ نفر معلول ذهنی، ۱۸هزار و ۱۳۵ نفر معلول جسمی حرکتی، ۲هزار و ۴۲۵ نفر معلول گفتاری، 5هزار و ۲۷۷ نفر نابینا، 5هزار و ۳۳۷ نفر ناشنوا و 4هزار و ۲ نفر نیز دارای اختلالات روانی مزمن هستند افزود: «بهزیستی استان در راستای توانمندسازی این افراد و ارتقای سطح زندگی آنها، خدمات متنوعی را ارائه میدهد. پرداخت مستمری ماهانه، ارائه وسایل توانبخشی، تأمین هزینههای درمانی، آموزشهای فنی و حرفهای، ایجاد فرصتهای شغلی و برگزاری دورههای آموزشی و مشاوره ازجمله این خدمات محسوب میشود.»
خدمات اورژانس اجتماعی برای دانشآموزان مازندران
فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به حمایتهای اجتماعی روانشناختی دانشآموزان از سوی اورژانس اجتماعی بهزیستی استان گفت: «در این راستا بیش از ۲۸هزار دانشآموز دختر و پسر در قالب اجرای برنامههای آگاهسازانه و فعالیتهای آموزشی در مدارس سطح استان و همچنین مداخلات تخصصی فردی، خانوادگی و اجتماعی از خدمات مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران بهرهمند شدند.»
او با بیان اهمیت نقش تعاملات فیمابین آموزش و پرورش و بهزیستی در جهت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی با رویکرد پیشگیری، بهنجارسازی و توانمندسازی، افزود: «طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰ دانشآموز از سوی آموزش و پرورش به مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران در قالب طرح نماد ارجاع و با دریافت مداخلات فوریتی و خدمات تخصصی علاوه بر پیشگیری از ترک یا بازماندگی تحصیل، از مسیر وضعیت مخاطرهآمیز به شرایط بهنجار زندگی هدایت شدند.»
بریمانی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح سراد (طرح ارتقای سلامت روانی اجتماعی دانشآموزان) در سه شهر پایلوت استان با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، دادگستری و بهزیستی، توضیح داد: «اجرای این طرح با رویکرد اقدام مشترک نهادهای متجانس در امور مداخلات فوریتی آسیبهای اجتماعی نشان داد که دانشآموزان تا چه میزان نسبت به آموزههای سلامت اجتماعی و آگاهسازی از حمایتگریهای اجتماعی روانشناختی، اشتیاق به یادگیری دارند.» مدیرکل بهزیستی مازندران با مهم برشمردن اقدامات حوزه اجتماعی بهزیستی مازندران، ذیل تعاملات درون و برونسازمانی و هدایت فعالیتهای آموزشی آگاهسازانه به داخل مدارس، یادآور شد: «رویکرد پیشگیرانه و مداخلات تخصصی بهصورت توأمان از سیاستهای اصلی فعالیتهای آگاهسازانه در مدارس بوده که خوشبختانه نتایج ثمربخشی در برداشته است.»