printlogo


شرکت پتروشیمی پلیمر آریاساسول
محمدرضا حیدرزاده مدیرعامل

معرفی شرکت و محصولات
شرکت پلیمر آریاساسول (سهامی‌عام) یک شرکت فعال در صنعت پتروشیمی است. این شرکت سالانه بالغ بر یک میلیون و 100‌هزار تن اتیلن، 375‌هزار تن پلی‌اتیلن سبک، 375‌هزار تن پلی‌اتیلن متوسط/ سنگین و حدود 100‌هزار تن سی‌تری پلاس به‌عنوان محصول فرعی تولید می‌کند.  
محصولات این شرکت در داخل و خارج از کشور به فروش می‌رسد. در حال حاضر حدود 44‌درصد فروش این شرکت در داخل کشور و 56‌درصد فروش به‌صورت صادرات است.  این شرکت با ارزش روز 110‌هزار میلیارد تومان، بیست‌ودومین شرکت بزرگ در بازار بورس محسوب می‌شود.
انتظارات کارفرمایان 
سازمان تأمین‌اجتماعی یکی از مهم‌ترین نهادهای حمایتی و اجتماعی کشور است که با ارائه خدمات بیمه‌ای، درمانی، بازنشستگی، معلولیت، مرگ‌و‌میر و... نقش مؤثری در ارتقای سطح زندگی و رفاه اجتماعی مردم دارد. برای حمایت و پشتیبانی از کارفرمایان و تولیدکنندگان، سازمان تأمین‌اجتماعی می‌تواند اقداماتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد، از جمله: حمایت از بیمه‌شدگان دورکار و کارفرمایانی که از این روش استفاده می‌کنند، با تخفیف در حق‌بیمه و ارائه خدمات الکترونیکی، تکریم و تجلیل از کارفرمایان و کارآفرینان حامی کارگر و ترغیب آن‌ها به تقویت تولید و اشتغال‌زایی، ارائه بیمه صاحبان حِرف و مشاغل آزاد به متقاضیان دارای مشاغل مختلف با پرداخت حق‌بیمه مقرر و برخورداری از حمایت‌های قانونی و اعمال بخشودگی جرائم بیمه‌ای به کارفرمایانی که به‌دلیل مشکلات مالی موفق به پرداخت حق‌بیمه نشده‌اند.
راهکارهای توسعه تعاملات
امروزه‌ به‌دلیل عواملي‌ چون‌ بزرگ‌ بودن سازمان‌ها، پيچيدگي‌ ساختار و فعاليت‌هاي‌ آن‌ها و افزايش‌ متغيرهاي‌ محيطي‌ تأثيرگذار، مديران‌ جهت انجام بهتر وظایف و اداره مؤثر مجموعه ناگزیر به شرکت در جلسات و همایش‌ها با نهادهای برون‌سازمانی هستند. بنابراین برگزاری همایش و جلسات تعاملی توسط سازمان، مدیران را در این امر یاری می‌دهد. در این همایش‌ها شرکت‌ها و سازمان با هم‌فکری و تعامل در مورد موضوعات مختلف به تبادل اطلاعات می‌پردازند و در نهایت تصمیمات مطلوبی اتخاذ می‌‌شود. برگزاری این همایش‌ها و جلسات تعاملی علاوه بر تبادل اطلاعات و اخذ تصمیمات مطلوب، به بهبود ارتباطات و درک متقابل بین شرکت‌ها و سازمان نیز کمک می‌کند.
با توجه به اهمیت تعاملات با سازمان تأمین‌اجتماعی برای حل مشکلات بیمه‌ای و ارتقای سطح رفاه اجتماعی، پیشنهاد می‌‌شود برای افزایش این تعاملات راهکارهایی از قبیل ایجاد یک سامانه یکپارچه و الکترونیکی برای ارائه خدمات بیمه‌ای، درمانی، بازنشستگی و غیره به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان، برگزاری جلسات و همایش‌های تعاملی بین سازمان تأمین‌اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های صنفی، انجمن‌های حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، تشویق و ترغیب بیمه‌شدگان و کارفرمایان به پرداخت به‌موقع حق‌بیمه و استفاده از خدمات الکترونیکی با ارائه تسهیلات و تخفیف‌های مالی و افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی درباره قوانین و مقررات بیمه‌ای و حقوق و تکالیف بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان مدنظر قرار گیرد.
دغدغه تولیدکنندگان در سطح کلان
این شرکت در جایگاه یک تولید‌کننده دارای چند دغدغه در سطح کلان است؛ کاهش قیمت جهانی محصولات پلیمری و عدم کاهش متناسب قیمت خوراک (مواد اولیه)، نوسانات نرخ ارز (اثر منفی افزایش نرخ ارز در بازار آزاد بر خریدهای شرکت و اثر منفی نرخ ارز نیمایی ثابت بر محاسبه فروش داخلی)، افزایش تورم و افزایش هزینه‌های شرکت، شرایط تحریمی و عدم امکان فعالیت گسترده و آزاد در بازارهای جهانی. همچنین وضع قوانین جدید که شامل قوانین مالیاتی، گمرک و... هستند، از دید شرکت‌ها موارد پیش‌بینی‌نشده‌ای به حساب می‌آیند که علاوه بر ایجاد چهارچوب جدید در فرایند کار، شرکت را متحمل هزینه می‌کنند.