printlogo


بیش از ۵ هزار بازرسی از مراکز درمانی تهران

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران با بیان اینکه در پنج‌‌ ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۵۵۵ مورد بازرسی در قالب هزار و ۸۵۷ بازرسی محسوس و ۳ هزار و ۶۹۸ بازرسی نامحسوس از مراکز طرف قرارداد صورت پذیرفته که در مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد ریال جبران خسارت در پنج‌ماهه اول سال جاری صورت گرفته، گفت: «این در حالی است که از بروز خسارت‌های بیشتر نیز پیشگیری به عمل آمده است.»
کامران اصغری در گفت‌وگو با آتیه‌نو، درباره نحوه نظارت بر مراکز طرف قرارداد اظهار کرد: «نظارت بر عملکرد مراکز طرف قرارداد و بیمه‌شدگان در معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی از طریق اداره بازرسی و نظارت معاونت مذکور و به دو روش بازرسی محسوس و نامحسوس صورت گرفته و تخلفات مشاهده شده طبق دستورالعمل رسیدگی به تخلفات فراهم‌کنندگان و گیرندگان خدمت (کمیته فنی) بررسی و اتخاذ تصمیم می‌شود.»
وی درباره پوشش خدمات درمان ناباروری نیز توضیح داد و گفت: «دستورالعمل پرداخت هزینه پرونده‌های ناباروری در خسارت متفرقه از دی‌ماه سال ۱۴۰۰ ابلاغ و اجرا شده است. تعداد پرونده‌های تشکیل شده ناباروری در پورتال سازمان از ابتدای شروع طرح تا مورخ ۲۲ شهریور‌ماه امسال تعداد ۳ هزار و ۲۵۰ بوده که از این تعداد حدود ۲ هزار پرونده در سال ۱۴۰۱ تشکیل شده است.»
وی افزود: «تعداد پرونده‌های ناباروری پرداخت خسارت شده از ابتدای شروع طرح در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ تا پنج‌ماهه اول سال جاری، هزار و ۶۱۷ مورد است که هزینه پرداختی بابت این پرونده‌ها بیش از ۵۸ میلیارد ریال بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.»
اصغری درباره خدمات قابل ‌ارائه به بیماران اوتیسم با توجه به اقدام جدید سازمان در پوشش ۴۳ قلم دارو و خدمات این بیماران گفت: «مدیریت درمان استان تهران آمادگی دارد با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت ارائه خدمت به بیماران اوتیسم، خدمت‌رسانی لازم را به عمل آورد. با توجه به ابلاغ اخیر دستورالعمل مربوطه (از ابتدای مردادماه سال جاری) اطلاع‌رسانی به مراکز ارائه‌دهنده خدمات مذکور رضایتمندی بیمه‌شدگان از نحوه بازپرداخت هزینه‌های درمانی در واحد خسارت متفرقه را به دنبال داشته است.»
معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران در ارزیابی از میزان رضایت بیمه‌شدگان از ارائه خدمات درمانی این سازمان گفت: «با عنایت به عدم وجود شکایات و مشکلات در زمینه پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان در سامانه ۱۴۲۰ (سامانه CRM سازمان تأمین‌اجتماعی) رضایت بیمه‌شدگان از نحوه پرداخت هزینه‌های درمانی مذکور فراهم است.»
وی درباره نحوه پایش و رتبه‌بندی فراهم‌کنندگان خدمت نیز گفت: «اداره پایش و رتبه‌بندی فراهم‌کنندگان خدمت با تدوین شاخص ارزیابی مراکز دراین‌باره به‌ صورت مستمر اقدام می‌کنند.»