در هفته تأمیناجتماعی صورت گرفت
رونمایی از موبایل اپلیکیشن «تأمیناجتماعی من»
در نخستین روز از هفته تأمیناجتماعی در مراسمی با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و نیز اصحاب رسانه از موبایل اپلیکیشن «تأمیناجتماعی من» که تنها اپلیکیشن رسمی و مورد تأیید سازمان تأمیناجتماعی است، رونمایی شد.
رییس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی در مورد این اپلیکیشن و ویژگیهای آن گفت: «افزایش درگاههای ارائه خدمات غیرحضوری به منظور تسهیل ارائه خدمات و افزایش دسترسی خدمات سازمان تأمیناجتماعی برای مخاطبان، از مهمترین اهداف راهبردی سازمان است.»
عبدالله حسینیان افزود: «در این زمینه، برنامههای متنوعی در حوزه فناوری اطلاعات سازمان در دست انجام است که اپلیکیشن «تأمیناجتماعی من»، به عنوان بخشی از این برنامهها، طراحی و پیادهسازی شده و کلیه بیمهشدگان، مستمریبگیران و کارفرمایان میتوانند با مراجعه به نشانی
(hamrah.tamin.ir) برای دریافت و دانلود نسخه اندروید، اقدام و یا با مراجعه به نشانی فوق و همچنین نشانی اینترنتی (hamrah.tamin.ir/pwa) از نسخه وب اپلیکیشن این نرمافزار که نیاز به دانلود ندارد، استفاده کنند.»
مهندس حسینیان افزود: «مهمترین خدمات قابل ارائه در این سامانه شامل مشاهده و اعتراض به سوابق بیمهپردازی، مشاهده سوابق تلفیقی، درخواست انواع کمک هزینههای کوتاهمدت و هدیه ازدواج، انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان، مشاهده نسخ خدمات درمانی، نمایش احکام و فیش حقوقی مستمریبگیران و انواع خدمات مرتبط با کارفرمایان است.» رییس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی، اپلیکیشن «تأمیناجتماعی من» را تنها اپلیکیشن رسمی و مورد تأیید سازمان تأمیناجتماعی معرفی کرد و گفت: «در حال حاضر برخی اپلیکیشنها وجود دارند که با سوءاستفاده از نام سازمان به صورت غیرمجاز و بعضاً با دریافت هزینه از مخاطبان به ارائه برخی خدمات غیرمطمئن اقدام میکنند؛ لذا با توجه به اینکه کلیه خدمات سازمان تأمیناجتماعی به صورت رایگان ارائه میشود، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مخاطبان، با ارائه این اپلیکیشن، ضمن ایجاد امنیتخاطر برای ذینفعان، اقدامات لازم به منظور جلوگیری از فعالیت سایر اپلیکیشنهای غیرمجاز انجام خواهد شد.»
وی همچنین با اشاره به اجرای طرحهای بزرگی نظیر طرح 3070 با هدف ارائه ۳۰ خدمت به صورت غیرحضوری و کاهش حداقل ۷۰ میلیون بار مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی در سال، غیرفعالسازی سامانههای قدیمی (مانند سامانه samt که در ماه گذشته انجام شد) و جایگزینی آنها با سامانههای جدید، هوشمندسازی لیستهای حق بیمه ارسالی کارفرمایان و...، افزود: «بعد از عملیاتی شدن نگارش اولیه موبایل اپلیکیشن سازمان که با محوریت مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمیناجتماعی و مشارکت حوزههای تخصصی سازمان و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین انجام شد، اضافه شدن سایر خدمات سازمان در نگارشهای آتی اپلیکیشن مذکور و تداوم توسعه هرچه بیشتر آن به منظور افزایش دسترسپذیری به خدمات غیرحضوری مورد تأکید است.» گفتنی است این نرمافزار در دو نسخه برای دانلود بر روی گوشیهای هوشمند و نیز استفاده به صورت وباپلیکیشن طراحی شده و در دسترس قرار گرفته که نسخه وب اپلیکیشن آن، نیازی به دانلود یا بهروزرسانی ندارد و کاربران میتوانند با مراجعه به نشانیهای اعلام شده، در هر زمان از خدمات قابل ارائه، استفاده و بهرهبرداری کنند. خدمات ارائه شده در نسخه یک اپلیکیشن «تأمیناجتماعی من» به شرح جدول ذیل است: