printlogo


یادداشت
چهار اولویت تامین‌اجتماعی
احمد نصرتی - مدیر درمان استان گلستان

در چهار سال گذشته رویکرد سازمان تامین‌اجتماعی حول چهار محور می‌چرخید. محور اول شامل ارتقای کیفی خدمات درمانی بود. ازجمله مواردی که به منظور ارائه خدمات باکیفیت به بیمه‌شدگان در نظر گرفته شد، هتلینگ بیمارستان‌ها بود. در این مدت بیمارستان‌های تامین اجتماعی بازسازی، نوسازی و استانداردسازی شد. مثلا در استان گلستان توانستیم کیفیت ارائه خدمات را در بیمارستان خاتم‌الانبیا گنبدکاووس و حکیم جرجانی گرگان به طرز چشمگیری افزایش دهیم. تامین داروها نیز مسئله‌ای است که بسیار به آن توجه شد به طوری که تعهدات دارویی سازمان از 800 قلم به هزار و 400 قلم ارتقا یافت. محور دوم را می‌توان اصلاح ساختار فیزیکی به‌ویژه در حوزه درمان دانست. استان گلستان پیش از دولت یازدهم تنها هشت مرکز درمانی داشت، در حالی که توانستیم در دولت یازدهم مجوز 9 مرکز درمانی جدید را بگیریم. مثلا مرکز فوق‌تخصصی «کیم جرجانی» را با هزینه بالغ بر 14 میلیارد تومان ایجاد و افتتاح کردیم. توانستیم به علی‌آباد یک مرکز شبانه‌روزی، و به گنبدطاووس 100 تخت بستری اضافه کنیم. هر تخت برای سازمان تامین‌اجتماعی حدود 2 میلیارد تومان هزینه‌بر خواهد بود. محور سوم، تامین نیروی انسانی مورد نیاز مبتنی بر شاخص‌های وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی  است. در این چهار سال، بالغ بر 250 نیرو در استان گلستان استخدام کرده‌ایم که همگی در چارچوب قوانین و مقررات جذب شده‌اند، محور چهارم، استفاده از مدیریت نوین در مدیریت تامین‌اجتماعی است. گلستان جزو اولین مراکز تامین‌اجتماعی است که موفق به اخذ گواهی‌نامه IMS شده است. ما توانستیم چهار سال به همراه تیمی صدنفره و به‌کارگیری برنامه‌های استراتژیک به این موفقیت برسیم.