
درست است که آشپزخانههای محیط کار زحمتتان را کم کردهاند و با غذاهای رنگارنگی که هرروز میپزند شما را تا اندازهای از آشپزی بینیاز کردهاند. اما محققان میگویند همین راحتی میتواند کار دستتان بدهد و خطر ابتلایتان به دیابت را بالا ببرد. پایگاه اینترنتی مدیکال اکسپرس نوشته است با مصرف غذاهای خانگی میتوان خطر ابتلابه دیابت نوع 2 را کاهش داد. با توجه به بررسیهای آنها کسانی که غذای خانگی میخورند تا 13 درصد کمتر دیابت میگیرند. از نظر محققان اگر هرروز 2 وعده یا هر هفته 11 تا 14 وعده غذای خانگی میل کنید، 13 درصد کمتر از کسانی که در هفته کمتر از 6 وعده غذای خانگی میخورند دچار این بیماری میشوید. به باور محققان دور بودن از غذاهای خانگی حتی میتواند شما را به بیماریهای قلبی و عروقی دچار کند، اما اگر دستپخت خودتان را بخورید، نهتنها این بیماریها به احتمال کمتری سراغتان میآیند، بلکه در میانسالی هم کمتر دچار اضافهوزن میشوید.