مدیر درمان تأمیناجتماعی استان قزوین اظهار کرد:
توجه به منابع انسانی، راهگشای برنامههای راهبردی
مدیر درمان تأمیناجتماعی استان قزوین نیروی انسانی را به عنوان بزرگترین سرمایه سازمانها برشمرد و معتقد است توجه به نیازها و مسائل این حوزه میتواند در دستیابی به اهداف و چشماندازهای تعیین شده سازمانها راهگشا باشد. او همچنین یکی از مؤثرترین اقدامات سازمان تأمیناجتماعی را برنامهریزی راهبردی در حوزه منابع انسانی هم برای بهرهمندی از نیروهای کارآمد و هم در جهت تکریم خانواده تأمیناجتماعی توصیف کرد. وی با بیان اینکه مدیریت درمان تأمیناجتماعی استان قزوین ناظر بر عملکرد دو بیمارستان 256 تختخوابی قزوین و 104 تختخوابی تاکستان و درمانگاههای تأمیناجتماعی است، افزود: «چهار درمانگاه استان شبانهروزی و باقی در دو شیفت صبح و عصر به بیماران و بیمهشدگان تأمینجتماعی ارائه خدمت میکند.» مدیر درمان تأمیناجتماعی استان قزوین با اشاره به هزار و 500 نیروی انسانی شاغل در درمان تأمیناجتماعی استان، اظهار کرد: «بدیهی است نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه هر سازمانی به شمار رفته و توجه به نیازها و مسائل این حوزه تأثیری مستقیم بر دستیابی سازمانها به اهداف و چشماندازهای خود دارد.» بابایی گفت: «سازمان تأمیناجتماعی نیز از این مقوله مستثنی نیست و همواره از طریق واحدهای آموزش و منابع انسانی تلاش میکند تا سطح علمی و تخصصی کارکنان را ارتقاء داده و با حل مسائل آنان سبب رضایتمندی هرچه بیشتر کارکنان شود.» وی با بیان اینکه سازمان تأمیناجتماعی مانند هر سازمان سرآمد و پویا، توجه ویژهای به منابع انسانی خود دارد، تصریح کرد: « این مهم همواره به عنوان یکی از دغدغههای اصلی مدیران این نهاد به شمار میرود.» مدیر درمان تأمیناجتماعی استان قزوین افزود: «در سالهای اخیر، حلقه مفقودهای در ارتباط با منابع انسانی احساس میشد که با تشکیل معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، بستر لازم برای تعامل هرچه بیشتر با کارکنان فراهم شده و تحقق این امر در سازمان، خود مؤید توجه عمیق و ویژه مدیریت کلان سازمان به مقوله منابع انسانی است.» بابایی اظهار کرد: «ترکیب انتخابی این معاونت هوشمندانه بود، به گونهای که حوزههای مرتبط منابع انسانی، تشکیلات و ارزیابی عملکرد در کنار هم چینش شده است. از نکات بارز این مهم، تشکیل مجموعهای مستقل و متخصص برای امر ارزیابی عملکرد است که امروزه به عنوان یکی از مهمترین شاخصهای توسعه مطرح است.» وی با بیان اینکه در استان نیز ارزیابی رضایتمندی اربابرجوع به عنوان اساس و پایه سنجش عملکرد در نظر گرفته میشود، گفت: «رضایتمندی اربابرجوع به طور مکرر پایش و گزارشگیری میشود.» مدیر درمان تأمیناجتماعی استان قزوین، همچنین انتخاب مدیران آینده را یکی دیگر از اقدامات توسعهای سازمان، مبتنی بر روکردهای کیفی منابع انسانی برشمرد و ادامه داد: «به دستور مؤکد مدیرعامل سازمان مبنی بر انتخاب مدیران آینده بر مبنای شایستهگزینی، سالانه آزمون تخصصی در سطوح مختلف بین همکاران برگزار میشود تا بر مبنای آن و بر اساس اولویتهای تعیین شده، مدیراین مدبر، آگاه و توانمند به منظور صیانت از حقوق گیرندگان خدمت انتخاب و در رأس امور قرار بگیرند و تاکنون دو مرحله از این آزمونها برگزار شده است.» بابایی با اشاره به ارزیابی مواردی مانند برخورداری از تجربه، تحصیلات و سابقه برای انتصابها که در امتداد آزمونها انجام میشود، تصریح کرد: «در استان قزوین، افرادی در ستاد مدیریت ارتقاء مییابند که از نظر کیفیت و نیز کمیت، از رشد مناسبی برخوردار باشند. بدین لحاظ، برخورداری از تجربه حرفهای، داشتن تحصیلات مرتبط و نیز گزینش در آزمون، به عنوان معیارهای مهم انتصاب در سمتهای مدیریتی و کارشناسی ارشد به شمار میرود.» وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه و همهگیری افسارگسیخته کرونا، توجه به سلامت جسم و روان همکاران توأمان مورد نظر مدیران سازمان است، افزود: «علاوه بر تأمین وسایل ایمنی کارکنان از جمله ماسک، مواد ضدعفونیکننده و پوششهای محافظتی بر اساس پروتکلها، پرداختهای انگیزشی به پرسنل نیز همواره به عنوان اولویتهای تعیین شده در بحث منابع انسانی با قید فوریت انجام شده است.» مدیر درمان تأمیناجتماعی استان قزوین اظهار کرد: «میتوان گفت، تمامی کارکنان در این ایام به هیچ عنوان با تأخیر در پرداخت حقوق و مزایا روبهرو نشدهاند تا با طیب خاطر امکان ارائه سرویسهای مناسب به بیماران را داشته باشند.»