معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمیناجتماعی در جلسه گرامیداشت روز ملی منابع انسانی با اشاره به اهمیت بزرگداشت این روز در سازمان تأمیناجتماعی با توجه به تعداد نیروی انسانی، اظهار امیدواری کرد این مهم در آینده نیز استمرار یافته و هر سال باشکوهتر و اثربخشتر از سالهای قبل برگزار شود.
هادی زبدهشیرکوهی گفت: «رضایت شغلی همکاران از مسائل بسیار مهم است و رضایتمندی کارکنان ارتباطی مستقیم با انجام بهینه امور سازمان دارد.»
وی افزود: «یکی از کارهای مهم ما، جلب رضایتمندی همکاران در همه زمینهها اعم از موضوعات شخصی و رفاهی و کاری است و باید با توجه به مبانی موضوعی برای آنها برنامهریزی کنیم.»
زبدهشیرکوهی تصریح کرد: «اگر نتوانیم نیروی انسانی سازمان را به عنوان نیروی اصلی و دارای کارایی لازم معرفی و رضایتمندی آنها جلب کنیم، باعث ایجاد خلل در انجام مأموریتها خواهیم شد.»
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمیناجتماعی با تأکید بر اینکه رضایتمندی مراجعهکنندگان به هر سازمانی یک ضرورت و اصل است و باید در اولویت انجام هر کاری قرار گیرد، اظهار داشت: «تصمیم داریم به طور جدی در موضوع بررسی رضایت مراجعان اقداماتی انجام داده و آن را در ارزیابی عملکرد همکاران و اقدامات انگیزشی لحاظ کنیم.»
وی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته در طول یک سال گذشته، تصریح کرد: «ما در سال 1399 با توجه به شیوع بیماری کرونا، شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم، لکن کارهای بزرگی با وجود محدودیتها انجام شده است.»
زبدهشیرکوهی اصلاح ساختار تشکیلاتی را از مهمترین اقدامات و برنامههای سال 99 سازمان تأمیناجتماعی برشمرد و گفت: «این برنامه از سال ۹۸ آغاز شده بود و با دقت و حساسیت ویژه دنبال شد. بیش از ۹۵ درصد از اقدامات به نتیجه رسیده و اصلاح نهایی آن در آیندهای نزدیک انجام میشود.»
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمیناجتماعی آزمون مدیران آینده را از دیگر اقدامات مهم سازمان تأمیناجتماعی در سال 99 برشمرد و گفت: «آزمون کتبی مدیران آینده توسط سازمان سنجش و مصاحبههای تخصصی توسط کانون ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی انجام میشود و مصمم هستیم که این روند را ادامه دهیم تا از بهترین و توانمندترین نیروها طبق توصیههای مدیرعامل سازمان بهره ببریم.»
وی ادامه داد: «همسو با تحولات دیجیتال در سازمان، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی نیز در سال گذشته حرکتی را که در راستای استقرار سیستم جامع منابع انسانی آغاز شده بود، سرعت بخشید و تعداد قابل توجهی از زیر سیستمها را به مرحله تکمیل و تحویل رسانده است. »
زبدهشیرکوهی با اشاره به اینکه حوزه متبوعاش به عنوان متولی بهبود فرایندها، با استقرار سیستم جامع منابع انسانی، به معنای واقعی بهبود را در بسیاری از فرایندهای حوزه خود اعمال کرده تصریح کرد: «مواردی نظیر گردش کارهای مربوط به مرخصی و ثبت کارکرد، درخواست امکانات اقامتی، بیمه تکمیلی و صدور احکام، به صورت الکترونیکی در سیستم مورد اشاره در مرحله عملیاتی
هستند.»
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمیناجتماعی برقراری ارتباط مداوم و مؤثر با همکاران سازمانی را از دیگر مسائل مهم دانست و اظهار داشت: «نظرات و پیشنهادات همکاران میتواند بسیار به ما کمک کند. ما به خردجمعی ایمان و اعتقاد داریم؛ لذا فرایندی را در سیستم جامع منابع انسانی تعریف و عملیاتی کردهایم که در آن از نظرات همکاران استفاده شود و این امکان فراهم باشد که هریک از کارکنان بدون لزوم طی چرخه بوروکراسی سازمانی، پیشنهادها و نظرات خود را به این معاونت ارسال و پاسخ دریافت کند.»
وی افزود: «نقش مشارکتپذیری و بحث حضور همکاران در سطح استانها و ستاد در استراتژی و سیاستگذاریهای نیروی انسانی سازمان تأمیناجتماعی یکی از نکات مدنظر این معاونت است و با بهرهگیری از پیشنهادات همکاران در همه سطوح میتوان موضوع منابع انسانی در سازمان را مدیریت کرد.»
زبده شیرکوهی با ارج نهادن به دستاوردهای تحول دیجیتال سازمان در سال 99 و اجرای طرحهای 3070، نسخه الکترونیک و 1420، تأکید کرد: «با توجه به تأثیر و تأثر این تحولات با موضوعات بهبود فرایندها، در ساختار و نیروی انسانی باید به طور جدی ایفای نقش کنیم و ضمن ثبت و مستندسازی، تغییرات ساختاری لازم را اعمال کنیم.»
وی ادامه داد: «برنامهریزی برای تبدیل وضعیت همکاران در سال گذشته حسب دستور مدیرعامل و مصوبه هیأتمدیره را دنبال کردیم و امید داریم بتوانیم راهگشای تبدیل وضعیت همکاران در سال جدید باشیم.»
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمیناجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: «ساماندهی دسترسیها به سیستم اتوماسیون اداری بحث دیگری بود که دنبال شد. ضرورت ساماندهی دسترسیها در سیستم امری اجتنابناپذیر است. این اقدام در ستاد صورت پذیرفته که امید داریم بتوانیم در سطح استانها نیز این اقدام را انجام دهیم.»