printlogo


خبر

تحمیل قوانین حمایتی در فقدان نظام جامع رفاه
معاون بیمه‌ای سازمان تامین‌اجتماعی، ایجاد نظام چندلایه رفاه و تامین‌اجتماعی را مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان و دولت برشمرد و گفت: «فقدان نظام چندلایه تامین‌اجتماعی که همه اقشار جامعه و همه ریسک‌های احتمالی را تحت‌پوشش داشته باشد، موجب تحمیل برخی مسئولیت‌های حمایتی به نظام بیمه‌های اجتماعی شده است. لایحه نظام چندلایه و فراگیر تامین‌اجتماعی در دولت در حال بررسی است که امیدواریم با تصویب نهایی آن در مجلس شورای اسلامی، شاهد منطقی‌سازی انتظارات از حوزه بیمه‌های اجتماعی و سازمان تامین‌اجتماعی و حذف برخی هم‌پوشانی‌ها و اتلاف منابع باشیم.»
محمد حسن زدا با اشاره به آخرین وضعیت منابع و مصارف تامین‌اجتماعی اظهار کرد: «93درصد منابع سازمان تامین‌اجتماعی از طریق حق‌بیمه‌های وصولی از شاغلان و کارفرمایان و در تعامل مستمر و ماهانه با بالغ بر یک میلیون و 200 هزار کارگاه، تامین می‌شود و 98درصد مصارف مربوط به حوزه بیمه‌ای مربوط به تعهدات بلند‌مدت مشتمل بر مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان است.»
وی شناسایی نیروی کار شاغل در بخش‌های مختلف اقتصاد و زیرپوشش بردن آن‌ها را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت بیمه‌ای تامین‌اجتماعی بیان کرد.
***
نظام ارجاع، از الزامات سیستم‌های درمانی است
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین‌اجتماعی در خصوص پرداخت مطالبات داروخانه‌های مراکز طرف قرارداد گفت: «مطالبات داروخانه‌های مراکز طرف قرارداد این سازمان تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است.»
دکتر محمد خلخالی افزود: «نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی هستند. این سازمان برای گسترش بیمه در میان آحاد جامعه اقدام و بیمه هنرمندان، قالیبافان و زنان سرپرست خانوار و ... را پیگیری کرده و مشوق‌هایی نیز برای اینکه افراد خود را بیمه کنند در نظر گرفته است.»
وی با بیان اینکه بودجه درمان مستقیم و غیرمستقیم در سازمان تامین‌اجتماعی متفاوت است، گفت: «با توجه به ارائه انواع خدمات در مراکز ملکی درمانی تامین‌اجتماعی استقبال ویژه‌ای از این مراکز می‌شود.» دکتر خلخالی به اقدامات سازمان تامین‌اجتماعی در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: «نسخه الکترونیک برای اولین‌بار در ایران توسط سازمان تامین‌اجتماعی انجام شده است و کلیه سوابق در نسخه الکترونیک بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی وجود دارد.» وی افزود: «چنانچه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی نظر، پیشنهاد یا انتقادی نسبت به خدمات این سازمان دارند، می‌توانند به مرکز ارتباطات این سازمان (شماره تماس 1420) اعلام کنند.»