احسان خسروی، رئیس اداره نظارت و ارزشیابی ادارهکل تامیناجتماعی شرق تهران بزرگ گفت: «امسال برای دومینبار در جشنواره شهید رجایی در سطح استان شرکت و رتبه ارزشمندی کسب کردیم. در سال 95 در شاخصهای اختصاصی رتبه اول را کسب کردیم و در سال جاری هم در بین 63 دستگاه استانی مشارکتکننده در جشنواره، دستگاه برگزیده استان شدیم.»
وی افزود: «جشنواره شهید رجایی در دو محور شاخصهای عمومی و اختصاصی، فرایندهای خدمترسانی به مراجعان و مردم در دستگاهها را میسنجد. این جشنواره بهمنظور شناسایی و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی و نهادینهکردن فرهنگ ارتقا و بهبود عملکرد دستگاههای اجرایی در سطوح مختلف از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار میشود.»
خسروی با اشاره به اینکه آمارهای عملکردی اداراتکل تامیناجتماعی در مرحله اول در ستاد مرکزی سازمان تامیناجتماعی ارزیابی و بعد از تایید، برای سازمان امور اداری و استخدامی ارسال میشود، گفت: «ادارهکل شرق بر اساس نظرسنجی ستاد مرکزی سازمان، در نوبتدهی غیرحضوری، رضایت 70 درصدی اربابرجوع را به دست آورده که در مقایسه با ادارات کل دیگر، رقم بالایی است.»
رییس اداره نظارت و ارزشیابی ادارهکل شرق در خصوص نحوه اجرایی شدن طرح نوبتدهی غیرحضوری در این ادارهکل گفت: «از مرداد ماه سال جاری، طرح میزخدمت غیرحضوری و نوبتدهی غیرحضوری را آغاز کردیم که شبیه مراجعه بیماران به مطب پزشکان است که قبل از حضور در مطب، حتما وقت و نوبت گرفته میشود. بیمهشدگان و مستمریبگیران از سازمان و نیز کارفرمایان با اجرای این طرح، میتوانند قبل از حضور در شعبه برای پیگیری کارهای بیمهای خود، وقت بگیرند و در ساعت مقرر به شعبه مراجعه کنند تا بدون معطلی و در اسرع وقت کار آنان انجام شود.»
وی در ادامه افزود: «پیش از این، متقاضی به شکل حضوری به شعبه مراجعه میکرد و با تعداد زیادی افراد منتظر که قبل از او در نوبت بودند، روبهرو میشد ولی در حال حاضر دقیقا سر زمانی که بر اساس نوبتدهی غیرحضوری به او داده میشود، به شعبه مراجعه میکند و راس زمان تعیین شده، کارش انجام میشود.»
خسروی گفت: «نوبتدهی غیرحضوری از جمله طرحهایی است که تنها با هدف برای راحتی و ارتقای رضایت اربابرجوع انجام میشود و سرمایه اجتماعی سازمان را بالا میبرد.»