مشتریان قدیمی شعبه
خانم من 16 سال در مخابرات کار میکرد و حالا حدود 2 ماه است که بیکار شده است. امروز برای پیگیری کارهای بیمه بیکاری او به شعبه آمدهایم. نیمساعتی است که در شعبه حضور داریم. اول از دستگاه، نوبت گرفتیم و بعد از چند دقیقه که نوبت به ما رسید، فرمهایی را دادند تا پر کنیم. البته قبلا در همین شعبه جهت جمعآوری سوابق او فرمهایی را پر کرده بودیم که امروز گفتند هنوز جوابی نیامده و باید مجددا همین فرمها را پر کنیم. خودم هم سه سال است از مخابرات بازنشسته شدم و پرونده بازنشستگیام در همین شعبه است. ما از مشتریان قدیمی این شعبه هستیم.
کار راهانداز هستند
برای خرید سربازی خواهرزادهام که از سال 67 تا 69 در خدمت سربازی بوده به شعبه آمدهایم. باید مبلغی بپردازیم که البته هنوز نمیدانیم چقدر است. نیمساعتی از حضورمان در شعبه میگذرد و بخشی از کارهایمان انجام شده است. با اینترنت و تلفنی هم میشود نوبت گرفت ولی ما حضورا آمدیم و اینجا از دستگاه نوبتدهی، نوبت گرفتیم. این شعبه کارمندان خوبی دارد و کار راهانداز هستند. خود من در شرکتی در همین خیابان میرزای شیرازی کار میکردم و بازنشسته همین شعبه هستم.
ضرورت اطلاعرسانی بیشتر
برای پیگیری امور مربوط به ازکارافتادگی به شعبه آمدهام. در یک دفتر حقوقی کار میکردم و حدود 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارم. چند وقت پیش تصادف کردم و حالا دیگر نمیتوانم کار کنم. اولینبار است که به این شعبه مراجعه کردهام و نمیدانستم که میشود اینترنتی هم وقت گرفت. اگر از طریق تلفن گویا نیز اطلاعرسانی میشد، من میدانستم چه مدارکی را برای ازکارافتادگی باید با خودم بیاورم. البته شاید اطلاعرسانی شده و من خبر ندارم.
دوران بازنشستگی
در بخش خصوصی کار میکنم و حدود
28 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارم. قصد بازنشستگی ندارم ولی شروع کردهام به جمعآوری سوابق بیمهای. از شعبه 19 شروع کردم و بعد هم آمدم اینجا. جاهای دیگر هم سابقه بیمه دارم که باید پیگیری کنم. حدود 20 دقیقه است به این شعبه آمدهام، از دستگاه نوبت گرفتم و رفتم پشت باجه. الان به من گذرواژهای دادند تا بتوانم سوابقم را از سایت تامیناجتماعی بگیرم. بیمه بودن خوب است مخصوصا در دوران بازنشستگی، هر چند خدمات درمانی آن در مراکز متعلق به تامیناجتماعی خیلی شلوغ است و من همیشه به بخش خصوصی مراجعه میکنم.
اوضاع خراب است
برای بیمه بیکاری به شعبه آمدهام. در یک شرکت خدمات پست بینالمللی کار میکردم که تعدیل نیرو کردند. کمتر از 5 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارم. البته دنبال کار هستم و به جاهای زیادی مراجعه و فرم پرکردهام. ولی اوضاع اقتصادی خراب است و نیرو جذب نمیکنند.
محاسن کارگزاریها
پسرم دانشجو است و در دانشگاه آزاد شهرری مهندسی معماری میخواند. چون امروز خودش به دانشگاه رفته، من به شعبه آمدهام تا دفترچه بیمهاش را تمدید کنم. خودم در شهرداری کار میکنم و بچههایم تحت پوشش بیمه خودم هستند. بیش از 30 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارم و چند ماه دیگر بازنشسته میشوم. اول به کارگزاری شعبه رفتم که چون سیستمهای آنها قطع بود به خود شعبه آمدم. خوبی کارگزاریها همین است که میتوانی انتخاب کنی تا به نزدیکترین آنها بروی.
هر روز بهتر از دیروز
نماینده شرکتی هستم که تامینکننده نیرو برای بانک تجارت است. شرکت ما در همه جای ایران نیرو دارد و حالا تقریبا 3 هزار نفر نیرو داریم. من برای نامنویسی کارکنان تازه استخدام یا کسانی که ازدواج کرده یا بچهدار شدهاند، به این شعبه میآیم و کارهایشان را انجام میدهم. قبلا که به شعبه میآمدم معطلی و انتظار زیادی داشت، اما الان با گوشی خودم نوبت میگیرم و سر وقت به شعبه میآیم و بدون معطلی کارهایم انجام میشود. همین امروز هم با گوشی تلفن همراه نوبت گرفتم که خیلی خوب و راحت است. 15 سال است که به این شعبه مراجعه میکنم و روز به روز انجام کارها راحتتر و سریعتر میشود.