محمدعلی یکانی، معاون اداری و مالی ادارهکل تامیناجتماعی شرق تهران بزرگ، با توجه به قدمت اغلب ساختمانهای شعب این ادارهکل، بازسازی فضای فیزیکی شعب و ایجاد محیط مناسب برای کارکنان و مراجعان را از اولویتهای این ادارهکل میداند.
وی در گفتوگو با ویژهنامه استانی آتیهنو، ضمن اعلام این مطلب، میگوید: «مجموع نیروی انسانی شاغل در این ادارهکل و شعب تابعه آن،هزار و 605 نفر هستند که از کادر مصوب تشکیلات ادارهکل که هزار و 867 نفر است، 262 نفر کمتر است و رؤسای و همکاران شاغل در شعب، با سختکوشی این کسری نیرو را جبران میکنند. از این تعداد هزار و 339 نفر نیروی رسمی، 65 نفر آزمایشی و 169 نفر پیمانی و 32 نفر نیز به صورت قراردادی در این ادارهکل و شعب تابعه مشغول به کار هستند.
یکانی میافزاید: «ادارهکل تامیناجتماعی شرق تهران بزرگ دارای 18 شعبه، 28 کارگزاری و 4 شعبه اقماری است که به ارائه خدمات بیمهای به بیمهشدگان، مستمریبگیران و کارفرمایان مشغول هستند. عمده فعالیت کارگزاریهای رسمی این ادارهکل، 22 ماموریتی است که تاکنون به کارگزاریها محول شده و اموری چون چاپ، تعویض، تامین اعتبار و صدور دفترچه درمانی، ثبتنام افراد تبعی، دریافت لیست و دیسکت حق بیمه و ... را در بر میگیرد.»
معاون اداری و مالی ادارهکل شرق تهران بزرگ در خصوص اجرای طرح میز خدمت در این ادارهکل گفت: «در راستای اجرای دستور ابلاغی ریاست محترم جمهوری در رابطه با میز خدمت و با هدف افزایش رضایت مراجعان و با استفاده از تجارب طرح ساختار نوین ارائه خدمات، از خرداد ماه سال جاری این طرح در شعب تابعه این ادارهکل اجرایی شد، به نحویکه وقتی مراجعان به شعب تامیناجتماعی مراجعه میکنند، میتوانند خدمات بیمهای بیست و دوگانه را در طبقات همکف ساختمان شعب دریافت کنند و نیازی به مراجعه به واحدهای دیگر در طبقات دیگر ساختمان شعب ندارند.»
وی افزود: «برای انجام کارها و پیگیری امور در طبقه همکف شعب، میز خدمت تعبیه شده و متقاضیان میتوانند همانجا امور بیمهای خود را پیگیری کنند. طی بازدید معاون فرمانداری از شعبه 4 ادارهکل شرق، نحوه اجرای این طرح مورد توجه ایشان قرار گرفت و مقرر شد تا این شیوه کار، به عنوان طرح موفق میز خدمت به سایر دستگاههای اجرایی این منطقه معرفی و ارائه شود.»
یکانی در خصوص وضعیت ساختمانهای شعب ادارهکل شرق گفت: «اگرچه همه ساختمانهای 18 شعبه بیمهای این ادارهکل، ملکی است اما اغلب ساختمانهای شعب با کاربری مسکونی طراحی و ساخته شدهاند و چون عموما قدیمی هستند بعضا مجبور شدهایم بنای برخی شعب را مقاومسازی و وضعیت داخلی آنها را نوسازی کنیم.»
وی تصریح کرد: «اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات، مستلزم داشتن فضای فیزیکی مناسب است و مشکل عمده شعب ما هم همین است که فضای لازم و مناسب را ندارند.»
معاون اداری و مالی ادارهکل تامیناجتماعی شرق تهران بزرگ افزود: «با توجه به قدمت اغلب ساختمانهای اداری شعب، سیاست بازسازی و ایجاد محیط مناسب برای کارکنان و مراجعان در اولویت قرار گرفته است. در این راستا علاوه بر فعالیتهای بهینهسازی که در سالهای قبل انجام شده، در سال گذشته و سال جاری نسبت به احداث و افتتاح ساختمان جدید شعب 23 و شعبه شمیران و ساختمان ادارهکل شرق اقدام شده است.»
وی با اشاره به تجمیع بیشتر امکانات رفاهی ویژه کارکنان سازمان تامیناجتماعی در غرب استان تهران، به بودجه فرهنگی و رفاهی این ادارهکل اشاره کرد و افزود: «با هدف تقویت روحیه و ارتقای بهرهوری همکاران، در سال گذشته و سال جاری برنامه سفرهای سیاحتی و زیارتی به اماکنی مانند مشهد مقدس و جمکران برای همکاران و خانواده آنان انجام شده و همچنین با عقد قرارداد با بخش خصوصی برای خرید خدمات رفاهی و ورزشی سعی کردهایم تا حد توان امکانات رفاهی مناسبی برای همکاران فراهم کنیم تا همکاران ما بتوانند با روحیهای مضاعف، در خدمت بیمهشدگان، مستمریبگیران، کارفرمایان و سایر مراجعان باشند.»
وی به توانمندی ادارهکل شرق در اجرای طرحهای جدید سازمان تامیناجتماعی اشاره کرد و افزود: «این ادارهکل به عنوان پایلوت اجرای سیستم گام انتخاب شده که از اول خرداد ماه امسال اجرایی شده است. همچنین به عنوان پایلوت «دیدگاه منابع انسانی» برای نظرخواهی از همکاران، برگزیده شده که این طرح نیز از مرداد ماه سال جاری در این ادارهکل اجرایی شده است.»