printlogo


ارائه خدمات درمانی، به 65 میلیون مراجعه‌کننده مراکز ملکی

بر اساس آمارهای رسمی، در شش‌ماهه اول سال ١٣٩6، خدمات درمانی به بیش از 65 میلیون مراجعه‌کننده بستری و سرپایی، در مراکز ملکی تامین اجتماعی ارائه شده است.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تامین‌اجتماعی، بخش درمان سازمان تامین‌اجتماعی، با 46 هزار نفر نیروی انسانی، از طریق ٣٧١ مرکز درمانی ملکی مشتمل بر ٨١ بیمارستان و مرکز جراحی محدود ملکی با بیش از ١٠ هزار و 4٠٠ تخت فعال و ٢٩٠ مرکز درمانی سرپایی در بخش درمان مستقیم و عقد قرارداد خرید خدمت با ٨١6 بیمارستان و 45 هزار و ٧٢٩ مرکز کلینیکی، پاراکلینیکی و بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل در بخش درمان غیرمستقیم، خدمات درمانی موردنیاز جمعیت تحت‌پوشش خود را تامین می‌کند. در بخش افتتاح مراکز و بخش‌های درمانی تامین‌اجتماعی در سال ٩6، می‌توان به راه‌اندازی بیمارستان شهدای زاگرس ایلام (میلاد چهار)، بیمارستان امیرکبیر اهواز (میلاد پنج)، ١٠ برنامه ارتقای هتلینگ، ١6 مرکز درمانی سرپایی، ساماندهی و استانداردسازی هشت بخش اورژانس، بخش دیالیز بیمارستان ابوالفضل‌العباس (ع) خراسان‌جنوبی، نصب و راه‌اندازی شش دستگاه سی‌تی‌اسکن ١6 اسلایس، دو دستگاه سنگ‌شکن برون‌اندامی و دو دستگاه MRI در مراکز تابعه اشاره کرد.
برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ٩ واحد درمانگاهی، سه دستگاه سی‌تی‌اسکن، دو دستگاه ام‌آرآی، ١5 مورد ارتقای هتلینگ، توسعه و استانداردسازی اورژانس بیمارستانی و توسعه بخش‌های بستری، در ایام‌الله دهه‌فجر سال جاری، از برنامه‌های معاونت درمان سازمان تامین‌اجتماعی است.
استقرار نظام ارجاع داخلی و تشکیل پرونده الکترونیک بیماری‌های مزمن در سیستم HIS و آغاز برنامه استقرار نظام DRG در تمامی مراکز درمانی ملکی و آغاز پروژه نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد در سه استان مازندران، گیلان و اصفهان، پس از پایلوت موفق در استان یزد، از دیگر فعالیت‌های درمانی سازمان تامین‌اجتماعی، در سال جاری است.‌همچنین از فعالیت‌های بخش درمان این سازمان در سال جاری، می‌توان به تولید و بهره‌برداری از کاردکس پرستاری و فرم تریاژ الکترونیک و راه‌اندازی و بهره‌برداری از وب‌سایت‌های بیمارستانی در تمامی بیمارستان‌های ملکی، اشاره کرد. شروع پایلوت پیاده‌سازی امضای دیجیتال، در سیستم‌هایی نظیر نسخه الکترونیک در درمان مستقیم و غیرمستقیم، شروع ساخت هفت پروژه درمانگاه و پلی‌کلینیک، تصویب پروژه‌های جدید درمانی، افزایش شیفت کاری پنج مرکز درمانی سرپایی، ارتقای سطح خدمات در چهار مرکز درمانی سرپایی، تعمیم نصب و استقرار PACS در ٣6 بیمارستان، راه‌اندازی سامانه نگهداری پیشگیرانه تجهیزات پزشکی در مدیریت‌های درمان ٢٢ استان، حضور فعال و موثر در جلسات سیاستگذاری بخش درمان کشور و استقرار سیستم نوبت‌دهی متمرکز به صورت تلفنی و اینترنتی، از دیگر اقدامات معاونت درمان سازمان تامین‌اجتماعی، در سال جاری بوده است.